• 24/10/2012

Rockmelt maakt debuut op mobiel internet - persbericht

Ooit begonnen met een klein maar trouw groepje gebruikers, is webbrowser Rockmelt sinds zijn oprichting in 2009 uitgegroeid tot een niet te missen speler op de browsermarkt.

Lees verder

Productnieuws

Na het succes van de desktopbrowser heeft het team van Rockmelt nu besloten de stap te zetten naar mobiel internet door een gratis iPad-versie van de browser uit te geven.

Hoewel het geduchte concurrentie heeft Firefox, Chrome, IE en een aantal minder bekende browsers, onderscheidt Rockmelt zich door sociale media de kern van de browse-ervaring te maken. Zo wordt het gebruikers zo gemakkelijk mogelijk gemaakt om informatie te ontdekken en te delen met hun netwerk.

Deze sociale focus blijft volledig aanwezig bij Rockmelts browse-ervaring op mobiel internet. De touchpad-technologie van iPad lijkt zelfs bijna gemaakt te zijn voor Rockmelt, want door het snelle en gemakkelijke scrollen, inzoomen en navigeren komt de browser het beste uit de verf.

“Alles is tot nu toe een nogal oninspirerend equivalent van de desktopbrowser. Er is een URL-regel en een geopend scherm waarin de pagina kan laden”, zegt Tim Howes, mede-oprichter en CTO van Rockmelt, “Wij wilden een compleet nieuwe visuele interfacestijl maken.”

Rockmelts nieuwe browser, die erg lijkt op een combinatie van Pinterest en Flipboard, bevat feeds van Facebook, Twitter en andere sociale netwerken van de gebruiker. De pagina wordt sterk bepaald door beeld, waardoor je heel gemakkelijk naar beneden kunt scrollen tot iets je aandacht trekt

Je kunt dan de informatie onopgemaakt bekijken of snel op de specificatietab tikken en het lezen zoals het op de oorspronkelijke pagina te zien zou zijn. Rockmelt heeft steeds meer mensen aangenomen voor mobile developer jobs om het probleem van de siteopmaak, waardoor gebruikers met veel mobiele sites een slechte ervaring hebben, te ondervangen.

Verder biedt Rockmelt een aantal feedbackknoppen waarmee je snel en eenvoudig kunt reageren op dingen die je vrienden hebben gedeeld. Daar zitten ook ‘emoticodes’ als ‘LOL’, ‘WTF’, ‘AWW’ (als je iets schattig vindt) of ‘Want’ (als je iets wilt hebben) bij, zodat de ervaring van het delen snel is en meer gericht op aanraken dan op typen.

Rockmelt is niet de enige die mobiel internet serieuzer neemt. Bedrijven in alle soorten en maten worden langzaamaan wakker en realiseren zich dat mobiele apparaten voor ontzettend veel nieuwe zoekopdrachten zorgen, vooral als mensen iets bij zich in de buurt willen zoeken.

Er ontstaan steeds meer ICT jobs voor de ontwikkeling van mobiel internet, omdat veel ondernemingen steeds vertrouwder raken met de opkomst van een nieuw type internetgebruiker. Bedrijven als Rockmelt zien de potentie van die markt en passen hun producten daarop aan.


Dit gesponsorde tekstBERICHT is een realisatie van:
Baked Marketing


Bericht van de redactie: dit is een ingezonden mededeling, die mogelijk niet vrij is van commerciële invloeden. De verantwoordelijkheid voor de verstrekte technische en andere gegevens berust volledig bij de vermelde leverancier of fabrikant.

Wenst u ook een nieuw product in de markt te zetten, uit te pakken met een succesverhaal bij een klant, te inviteren voor een cursus, seminarie of event? Klik hier.