Schneider Electric monitort energieverbruik wagenpark VITO

Bedrijfsnieuws 13/01/2020 10:22:15

Om duurzaamheid naar de elektrische mobiliteit door te trekken, wil VITO, met de hulp van Schneider Electric, het hele wagenpark omschakelen naar elektrische en/of hybride voertuigen.

Lees hieronder verder   
Verwant

Encon Energieprijs virtueel uitgereikt

COVID-19 houdt bouw SeaMade offshore-windpark nog niet tegen

DEME tekent MoU voor bouw Japanse offshore windprojecten

Hoeveel elektrische auto’s kan het elektriciteitsnet aan?

Installatie twee offshore substations voor Seamade voltooid

Algerijns-Belgische samenwerking voor ontwikkeling nucleaire technieken

>> Meer verwant nieuws
Carrièrekansen (meer)
Agenda

Cursus: stoom in theorie en praktijk

Zebrastraat - Gent

dinsdag 31 maart 2020

Cursus Spoortechnieken - bijzondere projecten

Het Ingenieurshuis - Antwerpen

van 2/04/2020 tot 11/06/2020

Global Manufacturing and Industrialisation Summit

Messegelände - Hannover

van 20/04/2020 tot 21/04/2020

Machinery safety awareness training

Pilz Academy - Herentals

dinsdag 21 april 2020

PNOZmulti programming

Pilz Academy - Gent

woensdag 22 april 2020

Cursus: stoom in theorie en praktijk

Armstrong - Herstal

vrijdag 24 april 2020

Keuze van de redactie

(25/3) Nieuw Antwerps-Duits pijpleidingtraject ecologisch en economisch goede zaak

(24/3) DEME tekent MoU voor bouw Japanse offshore windprojecten

(17/3) Vorig jaar werd recordaantal octrooien aangevraagd

(16/3) VIB boekt vooruitgang in onderzoek naar geneesmiddel tegen coronavirus

(12/3) UAntwerpen leidt Europees onderzoek naar Corona

(11/3) Microgenerator van nanodraden vervangt batterij

>> Meer blikvangers

ENGINEERINGNET.BE - Steeds meer bedrijven installeren laadinfrastructuur voor de elektrische wagens op hun parkings. Het is daarbij belangrijk de stijgende vraag naar elektriciteit voor het laden van de wagens correct te beheren.

Het komt erop aan het beschikbare reservevermogen van de elektrische installatie optimaal te benutten, zodat er geen zware investering nodig is in de versterking van die installatie.

Tegelijk moet het laden van de elektrische wagens zo efficiënt mogelijk verlopen, terwijl ook de stroomvoorziening aan alle andere gebruikers gegarandeerd moet blijven. Correct beheer is belangrijk, niet alleen om geen boetes op te lopen bij de stroomleverancier, maar ook om pieken te vermijden die de installatie doen uitvallen.

Schneider Electric België installeerde bij VITO EVlink laadpalen en via het Load Management System (LMS) wordt toezicht gehouden op en worden de herlaadbeurten van elektrische en hybride wagens in functie van het in real time beschikbare vermogen geoptimaliseerd.

Elke laadpaal staat met een op te laden wagen in verbinding en meet welk vermogen die gebruikt. Het LMS communiceert met alle laadpalen (verbonden via een datakabel) en vergelijkt in real time de totaal benodigde stroom met de limiet die in de configuratie is toegelaten.

Door de gegevens van alle gebruikers te verzamelen, worden de laadtijd en de vraag naar elektriciteit geoptimaliseerd. Alle EVlink laadpalen staan met elkaar in verbinding en houden de gegevens van elke gebruiker bij (laadtijd, frequentie, risico op pannes, …). << (Guy Leysen) (foto: screenshot YouTube - Schneider Electric)

Abonneer op onze nieuwsbrief

Reageer of publiceer aanvullende informatie
Mis ook dit niet...

Nieuw Antwerps-Duits pijpleidingtraject ecologisch en economisch goede zaak

Sectorfederatie essenscia vlaanderen reageert positief op de beslissing van Vlaams minister van Omgeving Demir om de procedures rond de aanleg van dit nieuw pijpleidingraject op te starten.

DEME tekent MoU voor bouw Japanse offshore windprojecten

Penta-Ocean Construction en DEME Offshore hebben een memorandum van overeenstemming (MoU) gesloten met betrekking tot uitgebreide samenwerking voor de bouw van offshore windparken in Japan.

Vlaamse supercomputer ingezet in strijd tegen COVID-19

Om onderzoek rond dit virus nog beter te ondersteunen, gaat het VSC, als high-performance computing-centrum, gedurende 8 weken extra rekencapaciteit beschikbaar stellen van onderzoekers.

Nieuw PIC-fabricageproces pakt tekortkomingen aan

De huidige PIC-fabricagemethoden leiden tot grote variabiliteit, wat resulteert in een beperkte opbrengst, lange vertragingen tussen het conceptuele idee en het werkende apparaat, ...

Yvon Guérin wordt nieuwe CEO van Vandemoortele

De Raad van Bestuur van Vandemoortele meldt dat Yvon Guérin, huidige Managing Director Bakery Products, vanaf 1 juli 2020 Jules Noten zal opvolgen als CEO van het bedrijf.

Hoeveel elektrische auto’s kan het elektriciteitsnet aan?

Er rijden meer dan een miljard voertuigen rond op onze planeet, goed voor 1/5 van alle CO2-uitstoot. De switch naar elektrisch rijden kan onze ecologische voetafdruk gevoelig verminderen.

VUB-ingenieurs hebben nu ook een prototype beademings­toestel klaar

In de strijd tegen COVID-19 is een team ingenieurs aan het FabLab Brussels van de Vrije Universiteit Brussel begonnen aan het bouwen en testen van een eenvoudig beademings­toestel.

Sensoren geïnspireerd op bijzondere eigenschappen van dieren

De Nederlandse Rijksuniversiteit Groningen maakt nieuwe sensoren van zachte polymeren, geïnspireerd door de natuur, die onder meer geschikt zijn voor medische toepassingen.

Watson-Marlow is verhuisd

Niet alleen werd de firmanaam Watson-Marlow ook gewijzigd naar Watson-Marlow Fluid Technology Group (WMFTG), maar Watson-Marlow Benelux is verhuisd naar Oslo 9, NL-2993 LD Barendrecht van waaruit de hele Benelux bediend wordt. Door de verhuis werd ook het telefoonnummer gewijzigd. Dit is het nieuwe +31 (0)85 536 00 10. >>

Partners