Hoe als engineering bedrijf voorlopen op andere bedrijven?

Als engineering bedrijf ben je niet de enige die op zoek is naar nieuwe klanten. Hoe blijf je je concurrenten een stap voor? Wat kan je als bedrijf doen om op te vallen? ...

Trefwoorden: #bekendheid, #engineering, #ingenieur

Lees verder

Productnieuws

( Foto: kinwun - 123RF )

ENGINEERINGNET.BE - De laatste jaren is de focus vooral komen te liggen op online advertising. Maar verleg je focus eens naar de offlinemarkt!

Offline de onderneming presenteren
Waar een tijd lang de focus gericht werd op online aanwezig zijn, wat uiteraard nog altijd van belang is, zal je je ook moeten gaan realiseren dat veel mensen de persoonlijke aandacht missen. Juist het aanwezig zijn in lokale kranten of het verspreiden van flyers geeft deze persoonlijkere aandacht.

Een brief speciaal gericht aan een specifieke afdeling binnen een bedrijf kan zorgen voor nieuwe klanten. Mooie, duidelijke folders maken en deze zenden naar of uitdelen aan potentiële klanten maken net het verschil.

Dat zij vervolgens verder gaan zoeken op internet naar meer informatie is uiteraard prima, maar zover heb je ze in ieder geval al gekregen. En dat is toch de eerste stap op weg naar een nieuwe werkrelatie.

Andere vormen van offlinepresentatie kunnen zijn:

  • Billboard advertising
  • Op beurzen je bedrijf presenteren
  • Andere bedrijven bezoeken
  • Busreclame
  • Deel overal ouderwets visitekaartjes uit of bijvoorbeeld pennen
  • Hou open dagen

Flyers laten maken
Een flyer maken vraagt om een serieuze aanpak.  Deze informatiefolder moet immers niet alleen alles duidelijk in het kort vertellen, het moet er ook aantrekkelijk uitzien. Het oog is immers het zintuig wat de eerste selectie maakt.

Zo kan je flyers bij Reclameland.be laten maken, welke je online kunt ontwerpen. Hiermee maak je de flyer precies zoals jij het voor ogen hebt. Goedkoop flyers drukken is op deze manier zeker te behalen.

Folders ontwerpen en drukken is een prima manier om meer naamsbekendheid te krijgen en daarmee vertrouwen te creëren, maar kan uiteraard ook juist een fijne ondersteuning zijn om potentiële klanten nog even duidelijk informatie over jouw bedrijf mee te geven als ze bijvoorbeeld langs gekomen zijn ter oriëntatie.




Bericht van de redactie: dit is een ingezonden mededeling, die mogelijk niet vrij is van commerciële invloeden. De verantwoordelijkheid voor de verstrekte technische en andere gegevens berust volledig bij de vermelde leverancier of fabrikant.