Jan De Nul investeert in nieuwe offshore installatieschip
Bedrijfsnieuws 28/11/2019 14:09:31
Jan De Nul Group heeft bij de Chinese scheepswerf CMHI Haimen een offshore installatieschip besteld, dat in staat zal zijn om de nieuwste generatie van windparken op zee te bouwen.
Hoe als engineering bedrijf voorlopen op andere bedrijven?
Eerste ontwerpwedstrijd op Campus Diepenbeek is voltreffer
Jan De Nul investeert in nieuwe offshore installatieschip
Vlaamse bedrijven zetten volop in op Industrie 4.0
Lancering proeftuin voor analyseren en uitwerken van productiesoftware
MultiMechanics overgenomen door Siemens
>> Meer verwant nieuwsElectrical Safety in Industrial Installations
Pilz Academy - Gent
woensdag 11 december 2019
CE-machinerichtlijn 2006-42-EG
Het Ingenieurshuis - Antwerpen
van 11/12/2019 tot 18/12/2019
Milieumanagementsystemen - ISO 14001:2015
Ramada Plaza - Antwerpen
donderdag 12 december 2019
Interface tussen EPLAN en Phoenix Contact
EPLAN Webinar
donderdag 12 december 2019
Safety validation training
Pilz Academy - Gent
donderdag 12 december 2019
Mondiale Magazijnverkoop met megakortingen
Mondiale - Gentsesteenweg - Zele
van 13/12/2019 tot 14/12/2019
(4/12) Janssen Pharmaceutica gestart met diepe geothermieboringen
(4/12) Wereldprimeur: koffie roosteren op 100% zonne-energie
(3/12) Organ-on-a-chip helpt ziektes beter begrijpen
(2/12) Winnaars van Junior STEM Olympiade 2019 bekend gemaakt
(28/11) Atlas Copco helpt leerkrachten om STEM aantrekkelijker te maken
(27/11) Consortium onderzoekt of voedselproductie in ruimte mogelijk is
>> Meer blikvangersENGINEERINGNET.BE - Het kraanschip voor drijvende installatie (Les Alizés) is uitgerust met een kraan met een hefvermogen van 5.000 ton en indrukwekkende hijshoogtes.
Het zal hoofdzakelijk ingezet worden voor de bouw van offshore windparken, maar is met zijn imposante kraan ook uiterst geschikt om uitgediende olie- en gasplatformen op zee te ontmantelen.
Dankzij zijn afmetingen en indrukwekkende hijs- en laadcapaciteiten zal het schip meerdere stuks van de grootste en zwaarste funderingen voor windmolens in één trip naar de installatieplek op zee kunnen brengen en installeren.
Bovendien is het een drijvend kraanschip, waardoor het in diepere wateren en in moeilijkere ondergronden funderingen zal kunnen plaatsen.
Deze investering is een antwoord op de globale trend binnen de offshore windenergiesector om steeds grotere windmolens te ontwerpen en te installeren.
Deze nieuwste generatie van turbines kunnen meer dan 270 meter hoog zijn, met wieken tot 120 meter lang, en rusten op funderingen tot wel 2.500 ton. << (Guy Leysen) (foto: Jan De Nul)