Van Moer Logistics test nachtelijk containervervoer

Bedrijfsnieuws 28/02/2019 11:21:08

Van Moer Logistics lanceerde in mei 2018 de nachthub in Arendonk. Dat is een locatie waar men containers kan droppen en ophalen, die de haven van Antwerpen moeten bereiken of verlaten.

Lees hieronder verder   
Verwant

H.Essers plant extra investeringen in Genk

Brussels Airport bekroond als leider EU-project Airport Operations Plan

Communicatie tussen bedrijven en overheid moet efficiënter en digitaal

TU Delft gaat experimenteren met autonoom varen

Neem deel aan de Havenconferentie Antwerpen - uitnodiging

ArcelorMittal Gent investeert in nieuwe havenkranen

>> Meer verwant nieuws
Carrièrekansen (meer)
Agenda

Club Logistiek & Supply Chain Managers

Hotel-restaurant Van Der Valk Nazareth

van 19/09/2018 tot 30/04/2019

Facility manager: 10 aparte modules

Zwijnaarde (Gent)

van 1/10/2018 tot 27/06/2019

Kwaliteitscoördinator

SBM Kortrijk

van 9/10/2018 tot 28/05/2019

Expert in onderhoudsmanagement

Zwijnaarde (Gent)

van 11/10/2018 tot 25/04/2019

Club Productiemanagers

Mercure Hotel Roeselare

van 17/10/2018 tot 4/09/2019

Club Continu Verbeteren

Hotel-restaurant Van Der Valk Nazareth

van 22/10/2018 tot 11/09/2019

Engineeringnet Mobile



Scan de QR-code
of klik hier om mobiel te surfen.

Tip: maak zelf een sneltoets op de startpagina van je smartphone. Voor Android: “Sneltoets Startpagina” of "Toevoegen aan startscherm". Voor iPhone: “Zet in beginscherm”.

Keuze van de redactie

(21/3) GBM Works test vibro-drillen van monopiles

(20/3) Brussels Airport bekroond als leider EU-project Airport Operations Plan

(18/3) Siemens en Odisee leiden techniekers Volvo Cars op

(18/3) Stoomnet ECLUSE in Antwerpse haven officieel geopend

(14/3) 3D geprint poreus mes snijdt onder druk

(13/3) Fysici blijven hoopvol over nieuwe Japanse superversneller

>> Meer blikvangers

ENGINEERINGNET.BE - Hoewel het concept van de nachthub nog een nieuw en onbekend is voor vele logistieke spelers, heeft het al een grote groei doorgemaakt. Van Moer Logistics heeft sinds de lancering maar liefst 3.991 nachtelijke transporten uitgevoerd in 2018.

De wegenwerken die momenteel gaande zijn op het Antwerpse wegdek alsook de geplande werken aan de Oosterweelverbinding zullen ervoor zorgen dat het mobiliteitsprobleem de komende 5 jaar er niet op zal verbeteren in en rond Antwerpen en de haven.

Bovendien zitten de terminals aan het Deurganckdok nu al aan 70 à 80% van hun maximumcapaciteit, waardoor wachttijden voor vrachtwagenchauffeurs kunnen oplopen tot wel 4 uur. Chauffeurs verliezen dus twee keer tijd door aan te schuiven in en rond Antwerpen en aan de deepsea terminals in de haven.

Als oplossing voor het Antwerpse mobiliteitsprobleem, werd in mei 2018 de nachthub in de industriezone Hoge Mauw te Arendonk opgestart. Tijdens de nachturen staan de vrachtwagens in voor het transport van de containers, die de nachthub moeten bereiken of verlaten.

Overdag fungeert de nachthub als distributie- en collectiepunt voor containers die 's nachts voor klanten gehaald of gebracht moeten worden van of naar de terminals rond het Deurganckdok.

Jo Van Moer, eigenaar van Van Moer Logistics: “Eén vrachtwagen kan ‘s nachts 6 containers transporteren terwijl dat er overdag slechts 3 à 4 zijn. Op die manier halen we 9 vrachtwagens per dag van de weg, indien er 50 containers per nacht zouden worden vervoerd.“

Een ander voordeel van efficiënter en vlotter transport is dat de vrachtwagens minder CO2 uitstoten en dat de wachttijden voor chauffeurs verminderd worden. << (Guy Leysen) (foto: Van Moer Logistics)

Abonneer op onze nieuwsbrief

Reageer of publiceer aanvullende informatie
Mis ook dit niet...

Interreg-project New-C-Land zet in op productie biomassa

Het doel is om ongebruikte of marginale gronden tussen Wallonië, West-Vlaanderen en Noord-Frankrijk in kaart te brengen en te beplanten met non-food-gewassen voor de productie van biomassa.

Bacteriën zorgen voor minder broeikasgassen

Anammoxbacteriën verslinden stikstofmonoxide wat voorkomt dat andere bacteriën deze stof omzetten naar broeikasgas distikstofmonoxide, aldus onderzoek van onder meer de Radboud Universiteit.

Priority Software verwerft Optimize Group - bedrijfsnieuws

Door de acquisitie van ‘Optimize Group’ kan Priority Software haar aanwezigheid in West- Europa versterken en zo het snelgroeiende klantenbestand in deze regio nog beter van dienst zijn.

VUB-leerstoel gefinancierd door 4 ingenieursbedrijven (+fotoreportage)

Vrijdag tekenden de VUB, de ULB en de vier grote ingenieursbedrijven een akkoord voor de financiering van de nieuwe leerstoel Infrastructuur Assetmanagement en Levenscyclus Planning.

Automation 2019, samen met Empack en Logistics & Distribution

Na het succes van 2017 vinden Empack, Automation en Logistics & Distribution in 2019 opnieuw gelijktijdig plaats op 3 en 4 april 2019 in de Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch (Nederland).

Chemie- en farma goed voor recordbedrag aan buitenlandse investeringen

Buitenlandse ondernemingen uit de sector van de chemie, kunststoffen en life sciences hebben vorig jaar een recordbedrag van meer dan 2 miljard euro in Vlaanderen geïnvesteerd.

11 nieuwe projecten uit Europees BENEFIC-programma goedgekeurd

In het kader van het Europese BENEFIC-programma werden 11 nieuwe projecten goedgekeurd. Het gaat om 53 laad- en tankpunten voor elektrische wagens, taxi’s, bussen en binnenvaartschepen.

ifm is uw partner voor de automatisering van morgen - advertorial

Sinds de oprichting in 1969 heeft ifm zijn stempel gedrukt op de industriële automatisering met nieuwe ontwikkelingen in sensoren, besturingssystemen en andere industriële systemen.

Passen digitalisering en brownfield-faciliteiten bij elkaar

De huidige automatiseringssystemen verminderen ongeplande downtime door bewaking van de systeemstatus en via conditiebewaking of voorspellend onderhoud. Maar wat met brownfield-installaties met legacy-apparatuur? Kunnen deze geïntegreerd worden en aan de eisen van de moderne productie voldoen? >>

Partners