Magnetische steigerankers ontwikkeld voor slim en veilig onderhoud

Bedrijfsnieuws 10/01/2019 9:24:41

Startup McNetiq brengt magnetische verankeringen op de markt, waarvoor een gepatenteerde technologie is ontwikkeld, om steigers zonder lassen te bevestigen aan stalen wanden.

Lees hieronder verder   
Verwant

Revolutionaire hijsmethode voor berging Noors fregat

Robotarm kabelbescherming van Universal Robots & Murrplastik - techniek

NSK lagers besparen bakkerij 9.400 euro per jaar - techniek

Dynamische architectuur smeert zonder olie - artikel

Staalconstructies: voordelig voor economie en milieu

P&V Elektrotechniek neemt Bekaert Electric over

>> Meer verwant nieuws
Carrièrekansen (meer)
Agenda

Club Logistiek & Supply Chain Managers

Hotel-restaurant Van Der Valk Nazareth

van 19/09/2018 tot 30/04/2019

Facility manager: 10 aparte modules

Zwijnaarde (Gent)

van 1/10/2018 tot 27/06/2019

Kwaliteitscoördinator

SBM Kortrijk

van 9/10/2018 tot 28/05/2019

Expert in onderhoudsmanagement

Zwijnaarde (Gent)

van 11/10/2018 tot 25/04/2019

Club Productiemanagers

Mercure Hotel Roeselare

van 17/10/2018 tot 4/09/2019

Club Continu Verbeteren

Hotel-restaurant Van Der Valk Nazareth

van 22/10/2018 tot 11/09/2019

Engineeringnet Mobile



Scan de QR-code
of klik hier om mobiel te surfen.

Tip: maak zelf een sneltoets op de startpagina van je smartphone. Voor Android: “Sneltoets Startpagina” of "Toevoegen aan startscherm". Voor iPhone: “Zet in beginscherm”.

Keuze van de redactie

(21/3) GBM Works test vibro-drillen van monopiles

(20/3) Brussels Airport bekroond als leider EU-project Airport Operations Plan

(18/3) Siemens en Odisee leiden techniekers Volvo Cars op

(18/3) Stoomnet ECLUSE in Antwerpse haven officieel geopend

(14/3) 3D geprint poreus mes snijdt onder druk

(13/3) Fysici blijven hoopvol over nieuwe Japanse superversneller

>> Meer blikvangers

ENGINEERINGNET.BE - Het Nederlandse bedrijf McNetiq heeft een magnetisch steigeranker op de markt gebracht. Deze ankers zijn toepasbaar bij onderhoud aan onder meer opslagtanks, scheepvaart, energiecentrales en staalbouw.

Normaal wordt een steiger voor onderhoud aan een opslagtank vrijstaand van de tank gebouwd. Vanwege de stabiliteit wordt de steiger breed opgezet met veel steunberen. Zo’n piramidevormige steiger kan tot 6 keer minder volumineus worden als deze met magneten wordt bevestigd aan de tank.

Bij schepen wordt de steiger vaak tegen de wand gelast. Lasverbindingen zijn sterk, maar in de havenindustrie meestal tijdelijk. Lassen heeft een grote impact op het materiaal, de mens en het milieu. Ook is het kostbaar en bestaat er kans op brand- en explosiegevaar.

Met het nieuwe steigeranker is dat te voorkomen. Ook garandeert de gepatenteerde Controlock-technologie met 100% zekerheid de maximale belastbaarheid van de magneet.

In 2017 werd McNetiq geselecteerd voor het Port XL-programma van de Rotterdamse haven, dat zich richt op innoveren. Het bedrijf kreeg onder meer een mentor toegewezen vanuit het Rotterdam Port Fund, partner in het innovatie-ecosysteem.

David van Loo, investment director van het Rotterdam Port Fund: ‘We helpen onze deelnemingen met financiële ondersteuning en advies. Daarnaast verbinden we hen met elkaar en met ons netwerk, waaronder de investeerders in ons fonds.'

'Door onze betrokkenheid als mentor konden we McNetiq helpen het businessplan te verbeteren. Als Rotterdam Port Fund hebben we samen met InnovationQuarter een aandelenbelang genomen en een lening ter beschikking gesteld. Met onze netwerkcontacten helpen we met het openen van deuren. Kortom, wij geven McNetiq een duwtje in de rug voor de eerste omzetgroei.’

De eerste klant van het bedrijf is Vopak. Dit bedrijf maakt zich sterk om het systeem van McNetiq te verspreiden. Oprichter Edwin van der Heide van McNetiq stelt: 'We hebben de ambitie om een hele productiefamilie op te tuigen in verschillende marktsegmenten zoals raffinaderijen en rederijen.’ << (Lydia Heida) (foto: McNetiq)

Abonneer op onze nieuwsbrief

Reageer of publiceer aanvullende informatie
Mis ook dit niet...

Interreg-project New-C-Land zet in op productie biomassa

Het doel is om ongebruikte of marginale gronden tussen Wallonië, West-Vlaanderen en Noord-Frankrijk in kaart te brengen en te beplanten met non-food-gewassen voor de productie van biomassa.

Bacteriën zorgen voor minder broeikasgassen

Anammoxbacteriën verslinden stikstofmonoxide wat voorkomt dat andere bacteriën deze stof omzetten naar broeikasgas distikstofmonoxide, aldus onderzoek van onder meer de Radboud Universiteit.

Priority Software verwerft Optimize Group - bedrijfsnieuws

Door de acquisitie van ‘Optimize Group’ kan Priority Software haar aanwezigheid in West- Europa versterken en zo het snelgroeiende klantenbestand in deze regio nog beter van dienst zijn.

VUB-leerstoel gefinancierd door 4 ingenieursbedrijven (+fotoreportage)

Vrijdag tekenden de VUB, de ULB en de vier grote ingenieursbedrijven een akkoord voor de financiering van de nieuwe leerstoel Infrastructuur Assetmanagement en Levenscyclus Planning.

Automation 2019, samen met Empack en Logistics & Distribution

Na het succes van 2017 vinden Empack, Automation en Logistics & Distribution in 2019 opnieuw gelijktijdig plaats op 3 en 4 april 2019 in de Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch (Nederland).

Chemie- en farma goed voor recordbedrag aan buitenlandse investeringen

Buitenlandse ondernemingen uit de sector van de chemie, kunststoffen en life sciences hebben vorig jaar een recordbedrag van meer dan 2 miljard euro in Vlaanderen geïnvesteerd.

11 nieuwe projecten uit Europees BENEFIC-programma goedgekeurd

In het kader van het Europese BENEFIC-programma werden 11 nieuwe projecten goedgekeurd. Het gaat om 53 laad- en tankpunten voor elektrische wagens, taxi’s, bussen en binnenvaartschepen.

ifm is uw partner voor de automatisering van morgen - advertorial

Sinds de oprichting in 1969 heeft ifm zijn stempel gedrukt op de industriële automatisering met nieuwe ontwikkelingen in sensoren, besturingssystemen en andere industriële systemen.

Passen digitalisering en brownfield-faciliteiten bij elkaar

De huidige automatiseringssystemen verminderen ongeplande downtime door bewaking van de systeemstatus en via conditiebewaking of voorspellend onderhoud. Maar wat met brownfield-installaties met legacy-apparatuur? Kunnen deze geïntegreerd worden en aan de eisen van de moderne productie voldoen? >>

Partners