Intervest zet volgende stap in project Genk Green Logistics

Bedrijfsnieuws 29/05/2018 16:00:15

In de zone B van de voormalige Ford-site in Genk wordt een state-of-the-art logistiek complex gerealiseerd, dat na volledige ontwikkeling ruim 250.000 m² zal omvatten.

Lees hieronder verder   
Verwant

Nieuw overlegplatform behartigt belangen Belgische dronesector

Zelfrijdende shuttlebus getest op Brussels Airport

Vlaanderen investeert 8 miljoen euro in alternatieven voor vrachtvervoer

North Sea Port spil in pioniersstudie naar grensoverschrijdend samenwerken

TNO raadt uitgebreide zwarte doos in zelfrijdende voertuigen aan

Vlottere doorstroming op DP World-terminal met nieuwe app

>> Meer verwant nieuws
Carrièrekansen (meer)
Agenda

Advanced Engineering

Flanders Expo Gent

van 22/05/2019 tot 23/05/2019

Practical training: EN ISO13849-1

Pilz Zonhoven

woensdag 22 mei 2019

Navingo Career Event

RDM Rotterdam – Onderzeebootloods

donderdag 23 mei 2019

COMSOL Day

imec - Leuven

donderdag 23 mei 2019

Electrical Safety in industrial installations

Pilz Zonhoven

dinsdag 4 juni 2019

Ceci n'est pas un congres

Brussels Expo

dinsdag 4 juni 2019

Keuze van de redactie

(15/5) Volvo Car Gent gaat batterijen elektrische wagens produceren

(15/5) Farma- en biotechsector plant eigen opleidingscentrum

(13/5) Vlaanderen investeert 8 miljoen euro in alternatieven voor vrachtvervoer

(13/5) Knelpuntsectoren zoeken 18.200 hooggeschoolde profielen

(9/5) Primeur: Posetron gaat ‘Nearly Off Grid’

(9/5) Imec bluetooth sleutel voorkomt autodiefstal

>> Meer blikvangers

ENGINEERINGNET.BE - De Vlaamse overheid en Genk Green Logistics hebben een koopovereenkomst ter waarde van 3 miljoen euro gesloten voor de verkoop van het terrein van ongeveer 42 hectare.

Genk Green Logistics, een joint-venture van Intervest en Group Machiels, zal hier samen met MG Real Estate en DEME Environmental Contractors een state-of-the-art logistiek complex realiseren.

De voormalige Ford-site bestaat uit drie afzonderlijk uitgegeven zones: A, B en C. Onder regie van de Vlaamse Waterweg wordt op zone A een openbaar domein met gemeenschappelijke functies gerealiseerd.

Op zone C worden watergebonden logistieke activiteiten ontplooid, waaronder een nieuwe containerterminal met een capaciteit van ruim 130.000 containers per jaar.

Zone B is gericht op logistiek met toegevoegde waarde, waarvoor Genk Green Logistics een flexibel, grootschalig, multimodaal en duurzaam project zal realiseren. De verwachting is hiermee een breed scala aan gebruikers te kunnen aantrekken.

Zowel retailers die oplossingen zoeken voor hun e-commerce activiteiten en e-fulfilment dienstverleners als klassieke 3PL-organisaties of zelfs slimme maakindustrie kunnen in het logistieke complex ondergebracht worden.

De commercialisatie van de nieuwbouwontwikkeling op zone B is reeds opgestart. Hoewel de Vlaamse Waterweg de eerste jaren nog sloop-, sanerings- en infrastructuurwerken op zone A zal uitvoeren, kunnen nieuwbouwontwikkelingen op grote delen van zone B reeds gelijktijdig met de saneringswerken aangevat worden.

Genk Green Logistics verwacht in 2020 het eerste gebouw operationeel te hebben. De totale realisatie van het project zal nadien nog meer dan vijf jaar in beslag nemen.

Afhankelijk van de exacte invulling zal de uiteindelijke investeringswaarde van het project variëren tussen 120 en 150 miljoen euro. << (Lydia Heida) (foto: Intervest)

Abonneer op onze nieuwsbrief

Reageer of publiceer aanvullende informatie
Mis ook dit niet...

Hersenvocht neemt met ruim 10% toe tijdens verblijf in de ruimte

Onderzoekers van de Universiteit Antwerpen tonen voor het eerst aan dat de vochtkamers of ventrikels in het brein van kosmonauten groter worden tijdens een verblijf in de ruimte.

EpiGaN overgenomen door Franse Soitec

Soitec heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van EpiGaN, leverancier van GaN epitaxiale wafer materialen, en verstevigt zijn positie op gebied van 5G, powerelektronica en sensoren

Interreg Vlaanderen-Nederland investeert 1,7 miljoen euro in duurzaamheid

Het project GREENER is gericht op de ontwikkeling van een biogebaseerde vervanger voor polyacrylzuur en RESANAT experimenteert met natuurlijke saneringstechnieken op verontreinigde gronden.

Volvo Car Gent gaat batterijen elektrische wagens produceren

Volvo Car Gent is gestart met de bouw van een gloednieuw fabrieksgedeelte, waar batterijen voor elektrische wagens zullen worden samengesteld. Een belangrijke investering voor deze fabriek.

Internationale prijzen voor Antwerpse duurzaamheidsprojecten

Twee Antwerpse duurzaamheidsprojecten zijn bekroond met een prijs op de Guangzhou 2019 World Ports Conference in China, tijdens de eerste IAPH World Ports Sustainability Awards.

Kennametal introduceert nieuwe generatie tangentieel schouderfrezen - techniek

Kennametal kondigt haar nieuwe Mill 4-12KT aan, de volgende generatie tangentiële schouderfrezen, die hoogwaardige oppervlakken produceert voor bijna alle toepassingen in staal en gietijzer.

Farma- en biotechsector plant eigen opleidingscentrum

Het allereerste specifieke opleidingscentrum voor de farma- en biotech-industrie in Vlaanderen, ViTalent, komt op het Wetenschapspark in Niel en zou zijn deuren moeten openen in 2021.

Fluoride maakt perovskiet zonnecellen sterker

Onderzoekers van TU Eindhoven, DIFFER, Universiteit Twente en Peking University hebben ontdekt dat een beschermend fluoride-laagje zonnecellen van perovskiet een stuk stabieler maakt.

Schneider Electric breidt UPS-productlijn uit met Galaxy VS

Schneider Electric introduceert de Galaxy VS. Deze zeer efficiënte, modulaire, driefase Uninterruptible Power Supply (UPS) met capaciteiten van 10-100 kW is eenvoudig te installeren. De UPS is ontwikkeld om aan de kritieke vermogensvereisten in IT-, commerciële of industriële omgevingen te voldoen. >>

Partners