Brussels Airport investeert 100 miljoen euro in logistieke gebouwen

Bedrijfsnieuws 12/03/2018 15:14:43

Brussels Airport Company gaat 100 miljoen euro investeren in de ontwikkeling van 100.000 m² ultramoderne logistieke gebouwen. Hiermee wil men positie als logistieke cluster versterken.

Lees hieronder verder   
Verwant

App voor veilig vrachtverkeer binnen haven Zeebrugge

Montea steekt 14,6 miljoen euro in nieuwe buitenlandse projecten

Aertssen Group heeft ADM Team Heavy Weight overgenomen

SupplyStack haalt 5 miljoen euro op voor Europese uitbreiding

DHL Express eerste bedrijf met BE-GATE vergunning

35 partijen kiezen voor vergroening stedelijke logistiek

>> Meer verwant nieuws
Carrièrekansen (meer)
Agenda

Eerstelijns onderhoud op industriële tandwielkasten

MGH Servicecenter Antwerpen

dinsdag 23 april 2019

HRC & Robot Safety

Kortrijk

woensdag 24 april 2019

PLC-integratie met Siemens TIA portal

Webinar

woensdag 24 april 2019

Hygiënische stoom voedingsmiddelenindustrie

door Spirax Sarco - Gent

donderdag 25 april 2019

Elimineer overbodige onderhoudskosten

Zwijnaarde (Gent)

donderdag 25 april 2019

Quick response manufacturing

Zwijnaarde (Gent)

donderdag 25 april 2019

Engineeringnet Mobile



Scan de QR-code
of klik hier om mobiel te surfen.

Tip: maak zelf een sneltoets op de startpagina van je smartphone. Voor Android: “Sneltoets Startpagina” of "Toevoegen aan startscherm". Voor iPhone: “Zet in beginscherm”.

Keuze van de redactie

(18/4) AcademicLabs connecteert Europese en Japanse wetenschappers

(17/4) Energiesector kwetsbaar voor cyberspionage en -sabotage

(15/4) Nieuw proces maakt productie kankermedicijnen efficiënter en duurzamer

(15/4) DEME-dochters halen Duits contract van 197 miljoen euro binnen

(11/4) ALEGrO-hoog­spannings­verbinding via microtunnel onder Albertkanaal en Maas

(10/4) EU-initiatief ontwikkelt blockchain oplossingen en wereldwijde standaarden

>> Meer blikvangers

ENGINEERINGNET.BE - Binnen Brucargo, de vrachtzone van Brussels Airport, zijn vandaag reeds meer dan honderd verschillende bedrijven uit de logistieke keten actief.

Het biedt België op die manier een cruciaal platform voor de import en export van vele ondernemingen en is na de haven van Antwerpen de belangrijkste logistieke draaischijf voor internationale handel. De zone is, onder meer dankzij de bijzonder centrale ligging, een cruciale motor voor economische groei in ons land.

Arnaud Feist, CEO van Brussels Airport Company: “Het is een strategische doelstelling om meer en vooral een nog betere ondersteuning te bieden aan de vele bedrijven die via luchtvracht werken en zo hun goederen makkelijker kunnen importeren en exporteren naar de hele wereld. Hiermee wordt niet enkel werkgelegenheid verzekerd op de luchthaven zelf, maar ook in verschillende andere sectoren in alle landsdelen.”

In Brucargo werden de voorbije jaren (tussen 2009 en 2013) al drie grote luchtvrachtgebouwen ontwikkeld. Vandaag maken onder meer bedrijven als bpost, DHL Global Forwarding, Abbott en een aantal gespecialiseerde logistieke bedrijven er gebruik van. In de komende 3 jaar zal in totaal nog 100 miljoen euro geïnvesteerd worden in de ontwikkeling van ultramoderne logistieke gebouwen.

Aan de Westkant van Brucargo investeert Brussels Airport Company in een gebouw van maar liefst 50.000 m² voor 4 verschillende bedrijven. Onder andere Kuehne + Nagel, Dnata en WFS zullen vanuit deze gebouwen vracht vervoeren, verpakken en tijdelijk stockeren.

Verder zullen ook andere bestaande afhandelingsgebouwen die rechtstreekse toegang tot het tarmac hebben, herontwikkeld worden. Het gebouw waarin afhandelaar Swissport actief is zal de komende 3 jaar stelselmatig omgebouwd worden tot een modern en energiezuinige opslag- en kantoorruimte. Het gaat in totaal over een oppervlakte van 30.000 m².

Een bijkomend nieuw gebouw zal een beveiligde ruimte voorzien voor het specifieke vervoer van zeer waardevolle goederen. Brinks zal dit gebouw in 2019 betrekken. Daarnaast wordt geïnvesteerd in een exclusieve keuringspost van ruim 2000 m², ingericht in verschillende temperatuur- en/of lichtzones, voor het tijdelijk onderbrengen en transporteren van verschillende diersoorten. << (Guy Leysen) (foto: Brussels Airport)

Abonneer op onze nieuwsbrief

Reageer of publiceer aanvullende informatie
Mis ook dit niet...

Geothermie: Hoe diep in de put? - artikel

De voorbije jaren werd in Vlaanderen steevast naar geothermie verwezen als één van de meest beloftevolle types hernieuwbare energie. VITO liet regelmatig positieve berichten horen.

Tuinbouwschool Melle wint STEM-scholenwedstrijd Artcadia

Hun winnende ontwerp ‘Zeeteelt’ is een uitvinding waarbij hexagonale pontons, gemaakt van het afvalplastic uit de oceanen, de basis vormen om aan landbouw op zee te doen.

Waterstofauto als stroombron in duurzaam energiesysteem

TU Delft onderzoekt hoe geparkeerde brandstofcelauto's te gebruiken zijn als elektriciteitscentrale, en hoe het aanbod van energie en de betrouwbaarheid van zo'n systeem zijn te vergroten.

Voedingsmiddelenindustrie vaak nog in eerste fase van digitalisering

Dit blijkt uit een rapport met de belangrijkste resultaten van een onderzoek dat Siemens PLM Software uitvoerde over digitalisering in de voedings­middelen­industrie.

Slimme tattoo krijgt nieuwe functies dankzij intelligente inkt

De Universiteit Twente ontwikkelt een micro-jet injectietechniek die met een dunne en ultrasnelle vloeistofstraal tatoeages zet, die bijvoorbeeld een signaal geven om medicijnen in te nemen.

Emerson organiseerde STEM-Girlsday - techniek

Als vervolg op haar wereldwijde inzet om het STEM-onderwijs en women in STEM te promoten, organiseerde Emerson een “We Love STEM”-evenement onder de vlag van Girlsday.

Internetinfrastructuur moet het hebben van de democratie - artikel

Na de verkiezingen in Congo werd het internet begin dit jaar weken uitgeschakeld. Midden januari ging het internet ook neer in Zimbabwe na onrust over de steile brand­stof­prijs­verhogingen.

Doorzichtig en UV-werend nanopapier als alternatief voor plastic verpakking

De Universiteit Utrecht ontwikkelt het volledig biologische materiaal, bestaande uit enkele nanometers dikke cellulosevezels, samen met Unilever en de Universiteit van Amsterdam.

Partners